Sosyal medya yönetimi

Sosyal medya yönetimi; 


Sosyal medya pazarlaması günümüzde, reklam, pazarlama ve markalaşma alanında en çok konuşulan konulardan biridir. Sosyal ağlar, bir nevi çevrimiçi reklam biçimi olarak düşünülebilir .
Günümüzde, alışverişlerde, sosyal ağların etkisi gittikçe artmaktadır. Örneğin bir ürün ve/veya hizmeti almayı düşünen kişiler aynı ürün ve/veya hizmeti daha önceden kullanan kişilerden sosyal ağlar aracılığı ile tavsiye alabilmektedir .


Topluluk oluşturmak ve yönetmek,Sosyal medya yönetimi

Topluluk oluşturmak ve yönetmek sosyal medya yönetiminin en önemli unsurlarından birisi olmaktadır. Sosyal ağ sitelerinde insanlar başka insanlar ile etkileşim halindedir. Pazarlamacılar bu etkileşimlerden faydalanarak bu etkileşimlere dahil olmaya çalışmaktadır. Bu durum genellikle iki şekilde gerçekleştirilmektedir:
  • Topluluklar yoluyla: Bir markanın ürün ve/veya hizmetini kullanan kişiler, zaman geçtikçe bir topluluk haline gelmektedir ve bu topluluklar sayesinde markanın bilinirliği ve tanınırlığı artabilmektedir.
  • Uygulama programı reklamı yoluyla: Markaların çeşitli reklam uygulamaları kullanması anlamına gelmektedir. Bu sayede markalar müşterilerinin kendisi ile bir bağ oluşturmasını sağlamaya çalışmaktadır .
Bu konudaki pazarlama işlemlerinde akla ilk gelen isimler Facebook ve Twitter'dir. Facebook; kendisi bir site olarak, pazarlama yöntemi olmak üzere, çeşitli reklamlar, sayfalar ve uygulamalar sunar. Bu reklam, sayfa ve uygulamalar firmalar açısından oldukça önemli olabilmektedir.
Pek çok kişiye ulaşma imkanının yanında reklamın düşük bütçeli olması da firmaları sosyal ağlar üzerinden reklam vermeye itmektedir. Bütün bunların dışında, sosyal medya kanalları, sürekli güncellenebilmesi, pek çok kişiye aynı anda erişim sağlaması, sanal çeşitli paylaşımlara olanak tanıması vb. açısından pazarlama alanında en ideal mecralardan biri olmaktadır.

İnsanlar sosyal medyada çeşitli fikirler üzerinde tartışabilmektedir. Ayrıca kişisel bilgileri dışında kendilerini ve kariyerlerini anlatan çeşitli fotoğraflar veya videolar paylaşabilmektedir bu sayede işverenlere etkili birer tanıtım sunabilmektedir. Bu durum gün geçtikçe dikkatleri bu alana çekmektedir. Geleneksel platformlara benzer şekilde sosyal medyada da "sosyla medya araçları" olarak adlandırılan mecralara ihtiyaç bulunmaktadır.

Sosyal medya internet siteleri

Bu mecralar; insanların görüşlerini paylaştığı çevrimiçi teknolojileri ifade etmektedir ve metin, ses ve video gibi farklı içerikteki mesajların yayınlanmasını sağlar. Bu araçların tek ortak noktası kullanıcılara paylaşım hizmeti sunmasıdır. Bu araçlar; sosyal ağlar, bloglar, wikiler, içerik paylaşım siteleri ve mikro bloglar olarak ifade edilmektedir.

Sosyal medya internet siteleri, karşılıklı etkileşim, içerik yaratma, içerik alışverişi ve paylaşımı, bu içeriğin değerlendirilmesi ve sahip olduğu özelliklerin tartışılması üzerine kurulu çok geniş bir yelpaze sunmaktadır.

İçerik, diğer internet sitelerine verilen bağlantılar, haber yazıları veya blog mesajları, fotoğraflar, müzik video, diğer kullanıcıların soruları gibi, dijital formatta yayılabilecek her şey olabilir. Çoğu sosyal medya sitesi tek bir kategoriden ibaret değildir, kalıplarına sığmayan sosyal bileşenleri birbirine karıştırmaya meyillidirler. Ancak hala her şeyi güzel ve düzgün bir şekilde kategorize etme ihtiyacından dolayı, sosyal medya sitelerinin temel işlevleri baz alınarak, çoğunu belli ölçülerde kapsayan, bazı genel kabul görmüş gruplandırmalar yapılmıştır.

Sosyal medya yönetimi başlıklar

Sosyal medya yönetimi şu başlıklar altında toplanabilir:
  • Markaya ait Facebook, Twitter, G+, Pinterest, Instagram vb. hesaplarının açılması gerekmektedir.
  • Markanın takipçi ve paylaşımcılarının sayısını tetikleyecek, kampanyalar yaparak takipçi etkileşimini arttırmak gerekmektedir.
  • Sosyal ağlardaki hesapların söz konusu markanın web sitesi ile olan uyumunu takip etmek gereklidir.
  • Sosyal medya hesabı üzerindeki, tasarım çalışmalarını düzenlemek, Facebook ve Twitter sayfasına da tasarımı yapmak gerekmektedir.
  • Mevcut sosyal medya araçlarını düzenli denetlemek gerekmektedir.
  • Facebook reklamlarını optimize etmek gerekmektedir.
  • Hedef odaklı-niş trafiği arttırmak gerekmektedir.
Sosyal medya; kullanıcıların interaktif bir biçimde kullandığı, içerikleri kendilerinin belirlediği ve yayınladığı her türlü platformun genel adıdır. Fakat günümüzde bu özellikleri sağlayan pek çok farklı site bulunduğundan, bu siteleri "sosyal medyadır" veya "sosyal medya değildir" şeklinde tanımlamak kolay değildir.

Pek çok sosyal medya kurallarına sahip ağlar ve istisna ağlar ortaya çıkmaktadır. Bu sebeple sosyal medya ağlarının detaylı bir tanımını yapmak yerine, kendilerini diğer sitelerden ayırt edici özelliklerini sıralamak daha faydalı olacaktır. Buna göre sosyal medya sitelerinin diğer sitelerden ayrılan dört ortak özelliği bulunmaktadır.

Sosyal medya yönetimi Kullanıcılar

Kullanıcılar, sosyal medyalardaki içeriklere eklemeler yapabileceği gibi tamamen yeni içerikler de oluşturabilirler. Bu içerikler; yazı, ses, resim, video gibi çeşitli medya türlerinde olabilir.
  • Kullanıcılar, sosyal medyalardaki içerikleri etiketleyebilir.
  • Kullanıcılar,   sosyal   medyalardaki   içerikleri   aktif  ya   da   pasif şekilde değerlendirebilir.
  • Kullanıcılar diğer kullanıcılar ile farklı gruplar oluşturabilir.
Doğru topluluk mimarisi sürecinde sosyal medya ile ilgili olarak yapılması gerekenler ;
  • Sosyal medya stratejisine uygun olarak hedef kitle detaylı şekilde analiz edilmeli ve bu kitlenin dijital mecraları nasıl kullandıklarını doğru şekilde belirlenmelidir.
  • Toplulukların oluşturulması için kullanılacak olan kanallar belirlenmelidir. Hangi sosyal medya araçlarının kullanılacağına; hangi profillerin açılacağına; hangi mevcut topluluklara dahil olmaya çalışılacağına bu aşamada karar verilmelidir.
  • Bu kanallarda hedef kitleye ulaşmak ve iletişim kurmak için gerekli adımlar atılmalıdır. Topluluklar için büyüklük tek başına bir kriter olmamalıdır ancak elbette ki hedef kitleye göre belli bir büyüklüğe ulaşmadan da verimli bir iletişim yapmak mümkün olmayacaktır. Bu aşamada topluluğun büyümesi için gerekli aksiyonları hayata geçirmek gerekmektedir. Bunlar arasında sosyal medya harici kanalları kullanma, sosyal medya reklamları, içerik pazarlama ve özel kampanyalar sayılabilir.
  • Bir taraftan toplulukları genişletirken diğer taraftan etkileşim oranlarını arttırmak için gereken çalışmalar hayata geçirilmelidir. Web üzerinde topluluklar oluşturduktan sonra eldeki en önemli araç daha sonra detaylı olarak değinilecek olan içerik pazarlama olacaktır.
  • Sosyal medya stratejisi dahilindeki hedeflere ulaşıp ulaşılmadığını sürekli ölçümleyerek faaliyet planları belli bir aralıkta yenilenmelidir.
Günümüzde, kuruluşların farklı reklam ve halkla ilişkiler uygulamalarını aktif hale getirmeleri ve web 2.0 ortamlarını da dikkate almaları önemli bir hale gelmektedir. Otoriteler tarafından sosyal medya kullanımına başlamak isteyen şirketlere "izle, dinle ve katıl" yöntemi önerilmektedir:

makalenin devamı için tıklayın

Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.