Franchising Türleri

Franchising


Franchising Türleri , çeşitli yazarlar tarafından çeşitli sınıflandırmaya tabi tutulmaktadır. Müstakbel franchise alan için hangi tür franchising'in kendisine uygun olduğunu önceden bilmesi zaman kaybetmemesi açısından faydalıdır .



Ancak niteliğine göre en çok üç ana grupta toplanmaktadır.

Ürün ve Marka Franchising,
İşletme Sistemi Franchising,
Master Franchising.

Ürün ve Marka Franchising

Bu tür franchising türünde kendi kalitesini ispat etmiş ürünün geniş kitleler tarafından tanınıp, marka sahibi olup başka şirketlere bu ürünün satış hakkı ve marka hakkını kullanma imtiyazı verilmesidir. Bu imtiyazı kullanırken franchise alan şirket ile veren şirketin aynı imaj altında özdeşleştiğini görmekteyiz.

Ürün ve marka kullanma imtiyazını alan şirket franchise veren şirketin sevk ve idaresi ve sürekli denetimi altında olacağını bilmektedir. Ürün ve Marka Franchising'e Türkiye'den Mavi Jeans, Koton, Damat Tween, Tefal, Colins ve uluslararası markalardan Zara gibi örnek verilebilir.

Bu sistemde daha çok pazarlama üzerinde durulurken, franchise alanlar ana şirket gibi kalite va hizmet standart garantisi verip, müşteriye ulaşmaya çalışmaktadır. Satılacak ürünler genellikle francise veren şirket tarafından üretilir. Bu sistem biraz bayilik ve distribütörlük ile karıştırılsa da farklı bir özelliği bulunmaktadır.

Franchise alan, franchise veren şirketin ürünleri dışında ürün satamaz. Markanın korunması, işletme sistemin korunmasından daha kolay olduğundan Türkiye'de daha çok ürün ve marka franchising kullanılmaktadır. Markanın çalınması halinde gerekli yasal düzenlemeler yapılmıştır.

Aşağıdaki bölümde göreceğiniz işletme sistemi franchising'deki işletme sisteminin aynen taklit edilmesi veya çalınması halinde ise sistemin yasal korunmasını sağlayan yasalar yoktur. Sistemin tüm unsurlarının kanunlarca ayrı ayrı korunması gerekmektedir .

makalenin devamını okumak için tıklayın

Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.